Kada gedimui galioja garantinis draudimas ir kaip telefoną paruošti taisymui?
Taip lengviau: greitasis skaitymas
- Galima rinktis viso įrenginio draudimą arba apdrausti tik jo ekraną
- Pasibaigus gamintojo garantinio aptarnavimo laikotarpiui ar jį nutraukus už telefono taisymą ar patikrą turėsite susimokėti patys
- Garantinis remontas padengia tuos gedimus, kurie atsiranda ne dėl naudotojo kaltės
- Prie atiduodami telefoną taisymui, išsisaugokite duomenis debesų saugykloje, kompiuteryje ar kitame telefone
„Nepriklausomai nuo to, kaip atsakingai saugote savo išmanųjį telefoną, kartais jis lyg iš niekur nieko gali pradėti strigti ar sugesti ir apskritai nebeįsijungti. Nors perkant įrenginius iš oficialių gamintojų 2 metams suteikiama garantija, tačiau ją supa daugybė įvairiausių niuansų, pradedant nuo to, kokius dokumentus pristatyti atvykus į servisą iki to, kas nutiks jai pasibaigus ar kokiais atvejais ji nebegalioja. Visus juos rekomenduojama žinoti“, – sako „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.
Kas nutiks pasibaigus gamintojo garantijai?
Pasibaigus gamintojo garantinio aptarnavimo laikotarpiui ar jį nutraukus dėl anksčiau minėtų priežasčių, už telefono taisymą ar patikrą turėsite susimokėti patys.
„Kai garantija išmaniojo taisymui dar galioja, tačiau dėl netinkamo naudojimo ji nutraukta, suremontavę telefoną savo sąskaitą galite ją pratęsti. Pavyzdžiui, jei telefono ekranas sudūžta, telefonas netenka garantijos, tačiau už savo pinigus pakeitus ekraną autorizuotame servise, ji lieka galioti“, – pasakoja M. Vrubliauskas.
Visgi net ir tokiu atveju būna išimčių. Pavyzdžiui, kai telefonas įkrenta į vandenį, servisas gali bandyti jį sutaisyti, tačiau negalėdamas užtikrinti, kad įrenginys 100 proc. veiks taip, kaip yra numatęs gamintojas, jis gali nesutikti grąžinti garantiją.
Kada garantija negalioja?
Garantinis remontas – toks remonto tipas, kai pagal gamintojo suteiktas sąlygas servisas nemokamai patikrins ir prireikus, pataisys telefoną. Perkant įrenginį jo pirkimo dokumente išsamiai aptariamas ne tik garantinis periodas (paprastai trunkantis fiziniams asmenims – 24 mėn., o juridiniams – 12 mėn.), bet ir įvairiausi pažeidimai, kurių taisymo garantinis draudimas nepadengs.
„Garantinis remontas turi padengti tuos gedimus, kurie atsiranda ne dėl naudotojo kaltės. Pavyzdžiui, jei staiga naujas telefonas išsijungė ir nebeįsijungia ar pradeda smarkiai kaisti, tuomet, kol galioja garantija, už taisymą mokėti nereikės. Vis tik jei telefonas nukrito ant žemės ir jo ekranas dužo, taisymo išlaidas teks padengti patiems“, – auksinę taisyklę primena „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.
Yra ir daugiau atvejų, kai net smulkūs telefono pažeidimai, tokie kaip mažas korpuso įlenkimas, gali panaikinti telefono garantinį draudimą. Pravartu visuomet apsaugoti įrenginį dėkliuku ir apsauginiu stiklu.
Ekspertas primena niekuomet nebandyti telefono taisyti patiems, nes atsiradus požymių, kad įrenginys buvo ardomas, taisomas, atidarytas ar programiškai modifikuotas ne autorizuoto serviso darbuotojo, telefonas iškart neteks garantijos. Todėl visuomet patikėkite šį darbą tik profesionalams ir atiduokite jį taisyti tik į autorizuotą servisą, kuriam telefono gamintojas yra suteikęs teisę taisyti savo įrenginius. Daugiau atvejų, kai garantija nėra taikoma, rasite įrenginio gamintojų puslapyje.
Taip pat jums gali būti naudinga:
Telefonų taisymas turint įrenginio draudimą
Yra dvi pagrindinės telefono draudimo rūšys: galima rinktis viso įrenginio draudimą arba apdrausti tik jo ekraną.
„Pasirinkus viso telefono draudimą, telefonas bus taisomas ar pakeistas nauju nepriklausomai nuo to, kuris jo komponentas suges ar bus pažeisti: ekranas, korpusas ar vidinės dalys. Taip pat dalis draudimo bendrovių padengia žalą ir tais atvejais, kai telefonas sušlampa, sudūžta ar yra pavagiamas“, – pasakoja M. Vrubliauskas.
Ekrano draudimas galioja tik telefono ekranui, tad už pažeistų kitų dalių taisymą, turėsite susimokėti patys. Pavyzdžiui, sudužus ekranui ir dėl įlenkto telefono korpuso negalint jo pakeisti nauju, turėsite patys susimokėti už pastarojo keitimą. Vis tik nusprendę, kad nenorite patys mokėti už kitų telefonų dalių, trukdančių pakeisti ekraną, taisymą, draudimo bendrovė galės jums išmokėti pinigus, kurie būtų skirti ekranui pakeisti.
Kaip telefoną pasiruošti remontui?
„Vienas dalykas, kurį tiesiog būtina prisiminti prieš atiduodant telefoną taisymui – jei neišsaugosite jame esančių duomenų, greičiausiai jų neteksite. Anksčiau dalį gedimų buvo įmanoma pataisyti duomenų neištrinant, tačiau dėl šiandien galiojančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) servisai, prieš pradėdami taisyti įrenginį, visuomet juos ištrins. O prieš jį atiduodami – įrašys naujausią programinę įrangą, kad įsitikintų, jog įrenginys tikrai sklandžiai veikia. Todėl beveik visais atvejais telefone saugomų duomenų neteksite“, – įspėja „Bitės Profas“.
Ekspertas priduria, kad yra ir išimčių. Jei telefonas taisomas ne pagal garantiją, tuomet servisas duomenų gali ir netrinti, jei to neprireikia patikrinti, ar pakeistas ekranas ir kita detalė veikia tinkamai. Tokia pati tvarka galioja ir tais atvejais, kai turite ekrano draudimą.
Kaip duomenis išsaugoti debesų saugyklose?
„Atsargines duomenų kopijas galite išsaugoti ne tik prieš atiduodami telefoną taisymui, bet ir reguliariai užtikrindami, kad duomenų kopijos pačios atsinaujintų ir taip netekę įrenginio jūs nieko neprarastumėte. Tą padaryti paprasčiausiai per įvairiausias debesyje esančias saugyklas, kurias suteikia telefonų gamintojai ir „Google“ platforma“, – pataria „Bitės Profas“.
„Huawei“ telefonuose pasinaudoti tokia paslauga galite Nustatymuose paspaudę „Huawei ID“, tuomet „Cloud“, „Atsarginių kopijų tarnyba“ ir „Daryti atsarginę kopiją“. Kiekvienas „Huawei“ savininkas turi 5 GB nemokamos saugyklos vietos.
„Samsung“ telefonuose atsarginę kopiją sukursite nuėję į Nustatymus, paspaudę „Paskyros ir atsarginis kopijavimas“, tuomet „Kurti atsarginę kopiją į Google Drive“ ir „Kurti atsarginę šio telefono kopiją“. Visoms „Google“ paskyroms nemokamai suteikiama 15 GB saugykla, o prireikus, galima ją praplėsti.
„Xiaomi“ telefonuose atsarginę kopiją galite susikurti „Xiaomi Mi Cloud“ programėlės nustatymuose pasirinkę atsarginės kopijos pasirinkimus ir paspaudę „Back up now“. Kiekvienai „Mi Cloud“ paskyrai yra skirta 5 GB nemokamos vietos.
„iPhone“ telefonuose atsarginę kopiją susikursite pasirinkę „iCloud“, tuomet „Settings“, „Apple ID, „iCloud“, „iCloud backup“ ir galiausiai „Back up now“. Tam turite telefoną prijungti prie „Wi-Fi“ tinklo. Kiekvienas „iCloud“ naudotojas gauna 5 GB nemokamos saugyklos vietos, o norėdamas, bet kada gali ją praplėsti.
Detalesnę informaciją apie tai, kaip perkelti visus duomenis iš vieno telefono į kitą rasite čia.
„Dar vienas būdas išsaugoti įrenginio duomenis – atvykus į „Bitės“ saloną paprašyti „Bitės Profo“ pagalbos. Jei tai leis telefono gedimai, perkelsime į jūsų laikmeną ar kitą telefoną visus įmanomus perkelti telefono duomenis, o po remonto galėsime padėti juos įkelti atgal į sutaisytą įrenginį“, – sako M. Vrubliauskas.
Kaip išsaugoti duomenis kompiuteryje ar kitame telefone?
Išsisaugoti telefone esančius duomenis galima keliais būdais. Paprasčiausias jų – naudotis pačių gamintojų būtent tam paruoštomis programomis, kurios leidžia duomenis perkelti iš vieno telefono į kitą ar išsaugoti juos kompiuteryje.
„Tam, kad duomenų perkėlimas pavyktų, svarbu, kad telefono ekranas veiktų ir reaguotų į paspaudimus. Kitu atveju duomenų perkelti ir išsaugoti gali nepavykti, tad prieš tai visuomet rekomenduoju nuotraukas ir kitą svarbią informaciją laikyti debesų saugyklose“, – rekomenduoja „Bitės Profas“.
„Huawei“ įrenginiai naudoja programą „Huawei PC Suite“. Atsisiuntus ją į kompiuterį, telefoną prijunkite USB laidu. Programa paprašys atlikti keletą pasirinkimų, kurie jai leis pasiekti įrenginio duomenis. Tai padarius beliks pasirinkti, kuriuos iš visų telefono duomenų norite išsaugoti kompiuteryje. Kai įrenginį atgausite, programoje galite pasirinkti informacijos atkūrimą ir į išmanųjį bus sukelta visa ankstesnė informacija.
„Samsung“ įrenginiai naudoja programą „Smart Switch“. Atsisiuntus ją į kompiuterį, turite prijungti telefoną USB laidu ir įjungti jame „failų perdavimo režimą“. Tuomet pamatysite kelis pasirinkimus, iš kurių turėtumėte pasirinkti „Backup“. Tai sukurs atsarginę visų telefono duomenų kopiją. Norint ją perkelti į pataisytą įrenginį reikia padaryti visiškai tą patį, tik vietoje „Backup“ pasirinkti „Restore“.
„Xiaomi“ įrenginiai naudoja programą „Mi PC Suite“. Atsisiuntus ją į kompiuterį, turite prijungti telefoną USB laidu. Tuomet matysite kelis pasirinkimus, iš kurių turėtumėte pasirinkti „Backup“. Tai sukurs atsarginę visų telefono duomenų kopiją. Norint ją perkelti į pataisytą įrenginį reikia padaryti visiškai tą patį, tik vietoje „Backup“ pasirinkti „Restore“.
„iPhone“ įrenginiai naudoja programą „iTunes“. Atsisiuntus ją į kompiuterį, prijunkite telefoną USB laidu. Viršutiniame kairiame programos kampe pamatysite telefono ikoną, kurią paspaudus gausite visus jo nustatymus ir perkeliamą informaciją. Paspaudus „Back Up Now“ bus sukurta atsarginė jūsų telefono duomenų kopija. Tą patį padarykite prijungę pataisytą telefoną, kurį pati programa pasiūlys sinchronizuoti su anksčiau išsaugota informacija.
Apie tai, kad atsarginė duomenų kopija sukurta, informuos po mygtuku „Back Up Now“ atsiradęs užrašas „Latest Backups“ ir paskutinės atsarginės kopijos sukūrimo data.
Ką pateikti kartu su telefonu, o ką pasilaikyti sau?
Atvykę į servisą, turėkite telefono garantinį taloną ar pirkimo dokumentą (sąskaitą faktūrą ar pirkimo čekį), kuriame nurodytas įrenginio IMEI kodas sutampa su telefono. Kaip sužinoti IMEI kodą, skaitykite kitame „Bitės Profų“ straipsnyje.
„Dėl minėto BDAR derėtų prieš atiduodant įrenginį iš jo išimti SIM ir microSD (atminties) korteles, nes servisai tokias radę turi teisę jas sunaikinti. Taip pat nuimti dėkliuką ir apsaugos plėvelę ar stikliuką – kitu atveju galite jų netekti“, – sako „Bitės Profas“.
Pateikiant išmanųjį meistrui, geriausia būtų kartu pateikti jo komplektaciją – viską, ką gavote pirkdami telefoną. To reikia tam, nes pasitaiko atvejų, kai telefonas būna tiesiog nebepataisomas. Taip pat bus galima patikrinti, ar telefono nepavyksta įkrauti dėl paties įrenginio ar įkroviklio kaltės.
„Bitės“ klientai savo įrenginius gali priduoti į garantiniame talone nurodytą techninį servisą. Dalis jų leidžia sekti įrenginio eigą, o prireikus, specialistas su jumis susisiekia telefonu ar el. paštu, o baigę patikrą, apie tai informuoja trumpąją SMS žinute, el. laišku ar skambučiu. Tuo metu, kai mieste, kuriame žmogus gyvena, serviso nėra, priduoti savo įrenginius klientai gali ir į bet kurį „Bitės“ saloną.