Internetas
Internetas gali neveikti dėl įvairių priežasčių. Rekomenduojame keletą paprastų būdų ryšio sutrikimams pašalinti.
1. Įsitikinkite, ar naršymui pakanka duomenų. Likusį duomenų kiekį lengvai pasitikrinkite savitarnoje „Mano BITĖ“. Jei paaiškėtų, kad pagal planą jums priklausantys duomenys baigėsi, padidinkite savo išlaidų kontrolės limitą arba atsinaujinkite mokėjimo planą ir sėkmingai naršykite toliau.
2. Patikrinkite, ar veikia kitas (ne interneto) ryšys (pabandykite paskambinti ar išsiųsti SMS žinutę).
3. Perkraukite mobilųjį įrenginį – jį išjunkite, išimkite SIM kortelę, iš naujo įdėkite SIM kortelę ir įjunkite įrenginį.
4. Atnaujinkite tinklo nustatymus – tai gali padėti atkurti ryšį.
Tinklo nustatymų atnaujinimas „Android“ operacinės sistemos telefone:
Nustatymai > Bendrasis valdymas > Atkurti > Iš naujo nustatyti mobiliojo ryšio tinklo nustatymus
Tinklo nustatymų atnaujinimas „iOS“ operacinės sistemos telefone:
Settings > General > Transfer or reset iPhone > Reset > Reset network settings
5. Išjunkite ir vėl įjunkite mobiliųjų duomenų perdavimą.
6. Įjunkite ir išjunkite skrydžio režimą – tai gali padėti atkurti prisijungimą prie tinklo.
7. Patikrinkite, ar veikia SIM kortelė – jei interneto ryšys sutrinka nuolat, taip gali nutikti dėl išmaniojo įrenginio gedimo. Kad išsiaiškintumėte priežastį, pabandykite įstatyti SIM kortelę į kitą įrenginį. Jei kitame įrenginyje trikdžių nebus, vadinasi, interneto ryšys nutrūksta dėl jūsų išmaniojo įrenginio gedimo.
8. BITĖS ryšio padengimo žemėlapyje patikrinkite ryšio kokybę savo teritorijoje – jei įrenginys jums esant tam tikroje vietovėje dažnai atsijungia nuo BITĖS tinklo, peržiūrėkite BITĖS padengimo žemėlapį. Jei esate prasto ryšio zonoje, susisiekite su BITĖS klientų aptarnavimo komanda.
9. Atnaujinkite SIM kortelę – jeigu SIM kortelę naudojate seniai, galbūt ji nepalaiko 4G/5G technologijų. Kviečiame užsukti į artimiausią BITĖS saloną ir pasikeisti senąją SIM kortelę į naują.
Tinkamai nustatysite interneto parinktis „Android“ operacinės sistemos telefone sekdami šiuos žingsnius:
Nustatymai > Daugiau tinklų > Mobilieji tinklai > Prieigos taškų pavadinimai > Pridėti naują > Interneto prieigos taškas (APN) – turi būti nustatyta Internet. Papildomų parinkčių įvesti nereikia.
Nustatymų kelias gali nežymiai skirtis, priklausomai nuo telefono gamintojo ir operacinės sistemos versijos.
Tinkamai nustatysite interneto parinktis „iOS“ operacinės sistemos telefone sekdami šiuos žingsnius:
Settings > Mobile Service > Mobile Data Network > Interneto prieigos taškas (APN) – turi būti nustatyta Internet. Papildomų parinkčių įvesti nereikia.
Nustatymų kelias gali nežymiai skirtis, priklausomai nuo telefono gamintojo ir operacinės sistemos versijos.
1. Įsitikinkite, kad maršrutizatorius įjungtas – tai rodo šviečianti „Wi-Fi“ ryšio indikacijos lemputė.
2. Patikrinkite, ar įrenginyje, kurį bandote prijungti prie maršrutizatoriaus, įjungta „Wi-Fi“ funkcija.
3. Perkraukite maršrutizatorių, o jei tai nepadeda – atstatykite gamyklinius parametrus vadovaudamiesi įrenginio instrukcija.
1. Patikrinkite, ar maršrutizatoriaus lemputės šviečia – jei ne, įsitikinkite, kad jis prijungtas prie elektros tinklo ir yra įjungtas.
2. Perkraukite įrenginį – išimkite ir vėl įstatykite SIM kortelę, taip pat atkurkite gamyklinius nustatymus.
3. Pakeiskite maršrutizatoriaus vietą – geriausia maršrutizatorių laikyti atviroje erdvėje arčiau lango, kad signalas būtų stipresnis.
4. Prijunkite įrenginį iš naujo sekdami instrukciją:
• „Nokia FastMile“ 5G maršrutizatoriaus instrukcija
• „ZTE MC888“ instrukcija
Jeigu naudojate kitą įrangą, rekomenduojame pasinaudoti instrukcija, kurią turėtumėte rasti gamintojo interneto svetainėje.
5. Patikrinkite, ar veikia SIM kortelė – jei interneto sutrikimai kartojasi nepriklausomai nuo vietos, kurioje naudojatės internetu, pabandykite įstatyti SIM kortelę į kitą įrenginį, kad išsiaiškintumėte sutrikimų priežastį.
6. BITĖS ryšio padengimo žemėlapyje patikrinkite ryšio kokybę savo vietovėje – jei įrenginys jums esant tam tikroje vietoje dažnai atsijungia nuo BITĖS tinklo, kviečiame pasinaudoti BITĖS padengimo žemėlapiu. Tai patogus įrankis ryšio kokybei savo vietovėje įvertinti. Jei pastebėjote, kad vieta patenka į prasto ryšio zoną, susisiekite su BITĖS klientų aptarnavimo komanda.
7. Atnaujinkite SIM kortelę – jeigu SIM kortelę naudojate seniai, galbūt ji nepalaiko 4G/5G technologijų. Kviečiame užsukti į artimiausią BITĖS saloną ir pasikeisti senąją SIM kortelę į naują.
Jei jūsų įrenginys nuolat be priežasties atsijungia nuo BITĖS mobiliojo ar namų interneto tinklo ir vis tenka prisijungti iš naujo, rekomenduojame pasinaudoti BITĖS padengimo žemėlapiu – tai patogus įrankis, leidžiantis įvertinti, ar vietovė, kurioje naudojatės internetu, nepatenka į prasto ryšio padengimo zoną. Jei sistema jūsų vietovę identifikuotų kaip prasto padengimo zoną, maloniai kviečiame susisiekti su BITĖS klientų aptarnavimo skyriaus darbuotojais.
Jei manote, kad jūsų interneto greitis nėra stabilus, kartais veikia per lėtai, duomenų sparta nepastovi, o signalo tipas nuolat keičiasi (2G, 3G ar 4G), išspręsti šią problemą galima įrenginyje nustatant tinklo signalo pirmumą – rekomenduojame pasirinkti tik 3G arba tik 4G.
Naudodamiesi BITĖS ryšio padengimo žemėlapiu, patikrinkite, kokio padengimo zonoje naudojatės internetu – tai padės nuspręsti, kokį tinklo signalo tipą pasirinkti kaip pirmenybinį.
Tinkamai nustatysite interneto parinktis „Android“ operacinės sistemos telefone sekdami šiuos žingsnius:
Nustatymai > Daugiau tinklų > Mobilieji tinklai > Prieigos taškų pavadinimai > Pridėti naują > Interneto prieigos taškas (APN) – turi būti nustatyta Internet. Papildomų parinkčių įvesti nereikia.
Nustatymų kelias gali nežymiai skirtis, priklausomai nuo telefono gamintojo ir operacinės sistemos versijos.
Tinkamai nustatysite interneto parinktis „iOS“ operacinės sistemos telefone sekdami šiuos žingsnius:
Settings > Mobile Service > Mobile Data Network > Interneto prieigos taškas (APN) – turi būti nustatyta Internet. Papildomų parinkčių įvesti nereikia.
Nustatymų kelias gali nežymiai skirtis, priklausomai nuo telefono gamintojo ir operacinės sistemos versijos.
Nors greitas internetas šiais laikais yra neatsiejama darbo ir laisvalaikio dalis, svarbu nepamiršti, jog duomenų perdavimo greitis priklauso nuo daugelio veiksnių: atstumo iki bazinės stoties, geografinių ir urbanistinių vietovės ypatumų (pavydžiui, kalvotumo, užstatymo tankumo, aplinkinių pastatų aukščio ir techninės charakteristikos), kitų vartotojų naudojamų įrenginių ir konkrečios bazinės stoties apkrovos tam tikru metu.
Mobiliuosiuose įrenginiuose naudojamo interneto sparta taip pat priklauso nuo palaikomos duomenų perdavimo technologijos tipo.
Jei pastebite interneto greičio sutrikimų, rekomenduojame atlikti šiuos veiksmus:
1. Perkraukite įrenginį – išimkite ir vėl įstatykite SIM kortelę, taip pat atkurkite gamyklinius nustatymus.
2. Pakeiskite maršrutizatoriaus vietą – geriausia maršrutizatorių laikyti atviroje erdvėje arčiau lango, kad signalas būtų stipresnis.
3. Pagerinkite ryšio aprėptį – jei interneto greitis padidėja jums priartėjus prie maršrutizatoriaus, apsvarstykite galimybę įsigyti „Wi-Fi“ ryšio stiprintuvą arba pakeisti maršrutizatoriaus vietą.
4. Patikrinkite, kaip internetas veikia prijungus ryšio laidą – prijungę interneto kabelį tiesiai prie kompiuterio, galėsite įvertinti, ar internetas veikia greičiau, ir lengviau identifikuosite ryšio problemos šaltinį.
5. Prijunkite įrenginį iš naujo sekdami instrukciją:
• „Nokia FastMile 5G“ maršrutizatoriaus instrukcija
• „ZTE MC888“ instrukcija
Jeigu naudojate kitą įrangą, rekomenduojame pasinaudoti instrukcija, kurią turėtumėte rasti gamintojo interneto svetainėje.
6. Patikrinkite, ar veikia SIM kortelė – jei interneto sutrikimai kartojasi nepriklausomai nuo vietos, kurioje naudojatės internetu, pabandykite įstatyti SIM kortelę į kitą įrenginį, kad išsiaiškintumėte sutrikimų priežastį.
7. BITĖS ryšio padengimo žemėlapyje patikrinkite ryšio kokybę savo vietovėje – jei įrenginys jums esant tam tikroje vietoje dažnai atsijungia nuo BITĖS tinklo, kviečiame pasinaudoti BITĖS padengimo žemėlapiu. Tai patogus įrankis ryšio kokybei savo vietovėje įvertinti. Jei pastebėjote, kad vieta patenka į prasto ryšio zoną, susisiekite su BITĖS klientų aptarnavimo komanda.
8. Atnaujinkite SIM kortelę – jeigu SIM kortelę naudojate seniai, galbūt ji nepalaiko 4G/5G technologijų. Kviečiame užsukti į artimiausią BITĖS saloną ir pasikeisti senąją SIM kortelę į naują.
9. Patikrinkite, ar kitas įrenginys neišnaudoja viso greičio – norint išsiaiškinti tikrąjį interneto greitį, sustabdykite didelį duomenų atsisiuntimą ar išsiuntimą, taip pat pravartu atjungti prie to paties interneto prijungtus įrenginius po vieną nuo „Wi-Fi“ tinklo ir tuomet išmatuoti greitį.
- 2G ryšys – tai duomenų perdavimo technologija, veikianti 900 MHz dažnių juostoje. Telefonu prisijungus prie 2G interneto, ekrane šalia ryšio padalų bus matoma raidė G – GPRS arba raidė E – EDGE. Nuo to priklausys jūsų naršymo greitis: GPRS (teorinis greitis iki 80 kbps) arba EDGE (teorinis greitis iki 240 kbps).
- 3G ryšys – tai duomenų perdavimo technologija, leidžianti pasiekti kur kas didesnį interneto greitį lyginant su 2G. 3G ryšio technologija veikia 900 MHz ir 2100 MHz dažniais. Telefonu prisijungus prie 3G ryšio, užsidegs viena iš šių reikšmių – H (teorinis greitis iki 21 Mbps) arba H+ (teorinis greitis iki 42 Mbps).
- 4G ir 4G+ ryšys – duomenų perdavimo technologija, įprastai veikianti 800 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz ir 2600 MHz dažnių ruožuose. Maksimalus teorinis greitis BITĖS 4G/4G+ ryšio tinkle yra 600 Mbps. Testavimai parodė, kad praktiškai vartotojų patiriamas vidutinis greitis 4G+ ryšio zonoje yra apie 80 Mbps, o 4G – apie 30 Mbps.
- 5G ryšys – tai naujos kartos ryšio technologija, veikianti 700 MHz, 2,3 GHz ir 3,5 GHz dažnių ruožuose ir leidžianti pasiekti didesnį nei 3 Gbps greitį bei užtikrinti mažesnį nei 10 ms vėlinimą. Ši technologija išsiskiria ženkliu duomenų perdavimo spartos padidėjimu. Didelis dėmesys – daiktų internetui, automobilių autonomiškumui, vaizdo perdavimui. 5G technologija pajėgi sujungti visus galimus įtaisus į vieną tinklą bet kurioje vietoje, bet kuriuo metu. 5 kartos tinklas užtikrina didesnį visuomenės saugumą, efektyvesnį pramonės veikimą, padeda apsaugoti sveikatą bei suteikia daugybę kitų privalumų.
BITĖS 4G+ (4G LTE-Advanced) tinklas yra antrosios kartos 4G ryšio technologija, kurios maksimalus teorinis greitis yra 300 Mbps. Atlikti greičio matavimai rodo, kad praktiškai vartotojų patiriamas vidutinis greitis 4G+ ryšio zonoje yra apie 80 Mbps.
Ši interneto ryšio technologija yra populiari tarp BITĖS klientų. Norint naudotis 4G/4G+ internetu, tereikia naujos kartos SIM kortelės ir įrenginio, palaikančio 4G/4G+ funkciją. Pasikeisti SIM kortelę galite atvykę į artimiausią BITĖS saloną arba paskambinę mums klientų aptarnavimo tel. 1501.
BITĖS ryšio žemėlapį sukūrėme kaip kasdienybę lengvinantį ryšio spartos nustatymo įrankį, kuris padeda greičiau suprasti, dėl kokių priežasčių gali atsirasti interneto trikdžių. Kūrėme jį atsižvelgdami į įvairius teorinius parametrus, apytikslį vietovės reljefą, miškus ir pastatų užstatymą, todėl galima nežymi tinklo padengimo paklaida.
Primename, kad interneto greitis priklauso nuo daugelio veiksnių: atstumo iki bazinės stoties, geografinių ir urbanistinių vietovės ypatumų (pavyzdžiui, kalvotumo, užstatymo tankumo, aplinkinių pastatų aukščio ir techninės charakteristikos), kitų vartotojų naudojamų įrenginių ir konkrečios bazinės stoties apkrovos tam tikru metu.
Tai reiškia, kad jums buvo suteikta papildoma paslauga. Nuo 2022 m. spalio mėn. klientai, kurių planuose buvo „Facebook“ duomenų paketas, vietoje jo už tą pačią kainą (1,45 Eur/mėn.) naudoja 5 GB duomenų paketą. Jei ši paslauga jums nebėra aktuali, jos galite atsisakyti savitarnoje „Mano BITĖ“.
Interneto grupė buvo teikiama tam, kad atsiradus poreikiui prie jos būtų galima pridėti papildomas SIM korteles, ir klientai mokėtų tik už jas, užuot mokėję už papildomas grupes. Atkreipiame dėmesį, kad pakeitus ankstesnius interneto planus į naujausius, grupės mokestis nebetaikomas.
1. „Wi-Fi“ tinklo pavadinimą ir slaptažodį lengvai rasite ant maršrutizatoriaus lipduko. Ieškokite laukelių „Network name“ (tinklo pavadinimas) ir „Wireless Key“ (tinklo slaptažodis) – ten pateikiami jūsų prisijungimo duomenys.
2. Jei slaptažodis ar tinklo pavadinimas netinka ir prie „Wi-Fi“ tinklo prisijungti nepavyksta suvedus maršrutizatoriaus lipduke pateiktus duomenis – gali būti, kad juos pakeitėte.
3. Jei negalite prisijungti, verta atstatyti gamyklinius maršrutizatoriaus parametrus – nuspauskite maršrutizatoriaus „Reset“ mygtuką. Po kelių minučių maršrutizatorius įsijungs ir visi pakeisti nustatymai bus ištrinti. Tuomet vėl galėsite prisijungti prie tinklo.
1. Patikrinkite „Wi-Fi“ signalo kokybę – jei signalas labai silpnas, interneto svetainės gali krautis lėtai arba visai neatsidaryti.
2. Išbandykite kitą įrenginį – jei problema pasireiškia tik viename įrenginyje, o jungiantis prie „Wi-Fi“ tinklo kitu įrenginiu problemos nelieka, siūlome įrenginį perkrauti arba pabandyti prisijungti prie „Wi-Fi“ tinklo iš naujo.
3. Patikrinkite, kaip internetas veikia prijungus ryšio laidą – prijungę interneto kabelį tiesiai prie kompiuterio, galėsite įvertinti, ar internetas veikia greičiau, ir lengviau identifikuosite ryšio problemos šaltinį.
Gali būti, kad pakeitėte savo „Wi-Fi“ tinklo pavadinimą arba jūsų maršrutizatoriuje išjungtas „Wi-Fi“ ryšys. Atstatykite maršrutizatoriaus parametrus – nuspauskite „Reset“ mygtuką. Po kelių minučių maršrutizatorius įsijungs ir visi pakeisti nustatymai bus ištrinti. Tuomet vėl galėsite prisijungti prie tinklo.
Jei nepavyksta naudotis internetu užsienyje, problemą turėtų pavykti išspręsti sekant šiais žingsniais:
1. Įsitikinkite, kad telefono nustatymuose įjungtas mobiliųjų duomenų perdavimas ir tarptinklinis interneto duomenų ryšys (angl. data roaming).
2. SMS žinutėse patikrinkite, ar nėra pasiektas GPRS limitas (apie tai BITĖ visada informuoja savo klientus SMS žinute). Taip pat užsukite į savitarną „Mano BITĖ“ – galėsite įvertinti, ar turite likusių nemokamų interneto duomenų, ar nėra pasiektas išlaidų kontrolės limitas.
3. Pakeiskite užsienio šalies mobiliojo ryšio operatorių į kitą bei pasitikrinkite, ar jis priklauso BITĖS partnerių sąrašui.
4. Atstatykite tinklo parametrus į gamyklinius.
5. Perkraukite įrenginį.
Jei atlikę visus šiuos veiksmus vis tiek negalite naudotis paslaugomis, kviečiame susisiekti su BITE tel. +370 699 23230 ir mes maloniai padėsime tai išspręsti.