Nemokami „Google“ įrankiai: kaip juos išnaudoti verslo plėtrai?

Pernai sparčiai augo konkurencija tarp elektroninių parduotuvių, kuriose prekes ar paslaugas įsigijo net 54 proc. gyventojų, rodo Lietuvos statistikos departamento duomenys. Smulkiojo verslo savininkų puslapiams gali būti sunku nustelbti daugybę svetainių, tačiau tinkami įrankiai gali padėti efektyviai konkuruoti. Gera žinia, kad daugumą išmanių sprendimų „Google“ siūlo visiškai nemokamai. Kurie penki įrankiai gali padidinti verslo žinomumą, pagerinti paieškos rezultatus ir pritraukti daugiau klientų – pasakoja „Bitės Profai“.

Taip lengviau: greitasis skaitymas

  • Per „Google My Business“ sukuriamas įmonės profilis leidžia klientams rasti jūsų paslaugas „Google“ žemėlapiuose ir paieškoje
  • „Google Analytics“ padeda tinkamai sekti svetainės srautą ir lengviau priimti rinkodaros sprendimus
  • „Google Search Console“ užtikrina svetainės techninį tvarkingumą ir pasiekiamumą tiksliniams lankytojams
  • Ar ne per ilgai kraunasi svetainės mobilioji versija, išsiaiškinti padeda „Test my site“ įrankis
  • Naujausias tendencijas galima sužinoti naudojant „Google Trends“ paiešką, kuri gali padėti suprasti, kur ir kokios paslaugos ar produktai gali būti paklausūs

„Kiekvieną sekundę „Google“ apdoroja daugiau nei 40 tūkst. paieškos užklausų ir yra galingiausias bei efektyviausias paieškos variklis pasaulyje. Daugiau nei 4 mlrd. vartotojų šių metų sausį internete ieškojo informacijos, rodo tyrimų bendrovės „We Are Social“ duomenys. „Google“ žino jų pomėgius ir, nors nereiškia, kad visi pradės lankytis jūsų svetainėje, „Google“ įrankiai padės pritraukti ne atsitiktinius, o būtent tuos lankytojus, kurie domėsis jūsų turiniu arba norės pirkti jūsų produktus“, – sako „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.

Kaip pritraukti klientus?

Pirmoji paslauga, kurią privalo naudoti kiekvienas fizinę vietą turintis verslas, yra „Google My Business“. Ji leidžia būti matomam „Google“ paieškoje ir „Google Maps“ žemėlapiuose net, jei įmonė neturi svetainės.

Šioje platformoje nurodykite įmonės adresą, kontaktinį numerį, darbo valandas, pridėkite nuotraukas ir įveskite, jei turite, tinklalapio adresą. „Google My Business“ padeda rinkti klientų atsiliepimus ir vertinimus, o tai ne tik pagerina verslo matomumą paieškoje, bet ir suteikia potencialiems klientams svarbius įrodymus apie jūsų veiklos patikimumą.

„Jei esate, pavyzdžiui, kirpyklos savininkas, užregistruokite ją „Google My Business“ ir klientai jūsų paslaugas suras paieškoje ar žemėlapiuose ieškodami, kur gali apsikirpti. Jūsų kirpyklos vieta bus aiškiai pažymėta ir matysis paieškoje aukščiau ypač tada, kai klientas rasis netoli šios kirpyklos“, – paaiškina „Bitės Profas“.

Čia taip pat galima susikurti nedidelę svetainę, kuri labiau panaši į vizitinę kortelę, pateikiančią pagrindinę informaciją apie veiklą. Tiesa, „Google My Business“ paslauga aktyvuojama praėjus kelioms savaitėms po registracijos. Jūsų adresu atsiunčiamas popierinis laiškas su kodu, kurį reikia įvesti platformoje – taip įvyksta patvirtinimas, kad jūsų veikla tikra. Šiuo būdu „Google“ apsisaugo nuo netikrų verslų registracijų.

Kaip analizuoti savo klientus?

Jei turite interneto svetainę, „Google Analytics“ yra vienas galingiausių įrankių, kuriuos galite naudoti tam, kad suprastumėte, koks turinys, kurie tinklalapio puslapiai yra efektyvūs arba ne. Ši platforma padeda pažinti svetainės lankytojų elgseną, analizuoti jų srautus ir reklaminių kampanijų rezultatus, optimizuoti puslapį taip, kad pardavimai internete ar svetainės populiarumas nuolat augtų.

„Google Analytics“ privalumai:

  • Parodo lankytojų demografinius rodiklius – vietą ir kalbą
  • Atskleidžia iš kokių socialinių tinklų lankytojai apsilanko jūsų puslapyje
  • Sužinote, kokiomis technologijomis naudojasi lankytojai – pamatote jų naršykles, operacines sistemas ir įrenginius, su kuriais apsilanko
  • Leidžia analizuoti lankytojų srautą ir pateikia informaciją apie tai, iš kurių kitų svetainių lankytojai buvo nukreipti į jūsų puslapį, kokie raktiniai žodžiai arba paieškos sistemos žmonėms padėjo rasti jūsų puslapį
  • Pateikia informaciją, kurie jūsų svetainės puslapiai populiariausi. Pavyzdžiui, galite sužinoti, kiek kartų buvo paspausta ant tam tikro straipsnio. „Google Analytics“ parodo net ir, kiek laiko lankytojai praleidžia jūsų svetainėje ar kažkuriame jos puslapyje
  • Leidžia sužinoti, kas jūsų puslapyje veda prie konversijų – kai lankytojas puslapyje atlieka jūsų skatinamą atlikti veiksmą, pavyzdžiui, nusiperka prekę ar perskaito straipsnį. Galite nustatyti tikslus tam, kad išsiaiškintumėte, kurie lankytojai atlieka konversijas.
 

„Šiame skaitmeniniame amžiuje negalima nuvertinti duomenų svarbos verslui. Tinkamai nesekant svetainės srauto, verslas, tiesiogine prasme, nekontroliuojamas. Nesvarbu, ar jūsų svetainė yra asmeninis tinklaraštis, el. parduotuvė ar naujienų portalas, „Google Analytics“ yra pagrindinė priemonė kiekvienam tinklalapiui. Žiniatinklio analizės paslauga parodo, ar rinkodaros veiksmai atsiperka ir labai padeda priimti kitus sprendimus siekiant didinti svetainės efektyvumą“, – pabrėžia „Bitės Profas“.

Kaip „Google“ mato jūsų svetainę?

Kitas naudingas įrankis „Google Search Console“ pateikia išsamią informaciją apie jūsų svetainės našumą ar problemas, dėl kurių lankytojai nesuranda svetainės per „Google“ paiešką arba dėl kurių svetainė neužima aukštesnės vietos paieškoje.

„Ši platforma atspindi tai, kaip „Google“ mato jūsų svetainę. Galima sužinoti kaip vartotojai randa jūsų tinklalapį, ir kiek žmonių jame apsilanko. Ši informacija pateikiama ir „Google Analytics“, tačiau „Google Search Console” leidžia susiaurinti užklausą pagal laikotarpį, paveikslėlius ar mobiliąją paiešką. Kartais pateikiama labai įdomi informacija. Įsivaizduokite, jog esate batų parduotuvės savininkas. Šis įrankis jums padeda sužinoti, kad klientai jus suranda ieškodami visai ne jūsų, o konkurentų parduotuvių“, – priduria M. Vrubliauskas.

Bene svarbiausia užduotis kiekvienos svetainės savininkui išsiaiškinti, kurie raktažodžiai geriausiai pritraukia lankytojus, lemia didelį jų skaičių ir pardavimus. Svetainė gali būti matoma, kai naršytojas paieškoje įveda – „kava Vilniaus centre“, bet nematoma ieškant kiek kitaip – „kava Gedimino prospekte“, nors kavinė įkurta būtent šioje gatvėje.

„Google Search Console“ įrankiu galima „sustyguoti“ raktažodžius taip tiksliai, kad jie aiškiai atspindėtų jūsų veiklą. Čia svarbus ne raktažodžių kiekis, o tikslumas. Galbūt vėliau sulauksite mažiau netyčia užklydusių lankytojų, tačiau auditorija bus labiau tikslinė – dažniau perskaitys straipsnius, peržiūrės vaizdo įrašus, paskambins nurodytu numeriu ar įsigys produktą“, – pataria „Bitės Profas“.

Kaip neprarasti svetainės lankytojų?

Kiekvienas tinklalapis pradedamas vertinti dar tada, kai kraunasi, tad šis laikas stipriai lemia, ar lankytojas toliau domėsis turiniu – tekstais, vaizdais, kontaktais ar produktais.

Ar jūsų svetainės mobilioji versija tinkamai optimizuota, galite patikrinti per „Test my site“ įrankį. Čia sužinosite, ar neverčiate per ilgai laukti lankytojų, o galbūt net išsiaiškinsite, kad dėl per ilgo krovimosi juos prarandate.

„Google“ teigimu, jūsų svetainė turėtų pilnai užsikrauti bent jau per tris sekundes. Jei tai neįvyksta, lankytojai nebelaukia ir keliauja kitur. Tiesa, „Google“ siūlo optimizuoti visas svetaines, kurios neužsikrauna greičiau nei per 2,5 sekundės“, – pabrėžia „Bitės Profas“.

Atidarę „Test my site“ įrankį įveskite savo puslapio adresą. Per kelias minutes „Google“ pateiks atsakymą, ar jūsų svetainę reikia tobulinti. Jei bus reikalinga optimizacija, įveskite el. pašto adresą ir įmonės pavadinimą tam, kad „Google“ atsiųstų nurodymus, ką atlikti toliau.

„Vienas pasiūlymų gali būti sumažinti paveikslėlių raišką. Kartais svetainėse talpinamos per aukštos kokybės nuotraukos, dėl kurių puslapiai kraunasi ilgiau. Galima sumažinti paveikslėlių kokybę taip, kad žmogaus akys nepastebėtų skirtumo, tačiau svetainė užsikrautų greičiau“, – pažymi ekspertas.

Kaip sužinoti, ko žmonės ieško?

Nežinote, kurie saldumynai mėgstamiausi vienoje ar kitoje šalies dalyje? Tam, kad išsiaiškintumėte naujausias tendencijas naudokite „Google Trends“ paslaugą, kur paiešką susiaurinsite iki konkrečios vietovės, kategorijos ar tam tikro laikotarpio.

„Įsivaizduokite, kad turite kepyklėlę ir sprendžiate, kurių daugiau iškepti – sausainių ar pyragėlių. „Google Trends“ leidžia atlikti įvairiausius palyginimus. Pavyzdžiui, pateiktas atsakymas gali atrodyti taip, kad 70 proc. klaipėdiečių ieškojo sausainių ir 30 proc. pyragėlių, tačiau pastarieji gerokai populiaresni Kaune. „Google Trends“ parodo ir, kiek kartų buvo ieškomas produktas, paslauga, prekės ženklas ar iš esmės bet koks logiškas žodis. Taip galite nuspręsti ne tik, ar tai, ką siūlote yra paklausu, bet ir, kur jūsų prekės arba paslaugos galėtų būti perkamos“, – paaiškina M. Vrubliauskas.

Nereikia būti duomenų specialistu, kad suprastum „Google Trends“ informaciją. Vizualiai pateikiami duomenys yra labai paprasti ir dažniausiai kiekvienam analizuojančiam pavyksta pasidaryti išvadas vos žvilgtelėjus.

Dalinkis straipsniu:

Gaukite pasiūlymą

Mane domina: