Ekspertai pataria, kaip patiems susikurti įmonės logotipą
Taip lengviau: greitasis skaitymas
- Geras logotipas turi būti unikalus, lengvai atpažįstamas ir universalus
- „Tailor Brands“ svetainėje nurodę pagrindinę informaciją apie įmonę ir pasirinkę mėgstamus dizaino elementus, per kelias minutes susikursite unikalų savo logotipą
- „Looka“ siūlo itin didelę simbolių biblioteką, tad nesunkiai rasite tinkančius jūsų logotipui
- „Design Evo“ logotipo kūrimo įrankis labai intuityvus, tad itin paprasta juo naudotis
„Įvedę į „Google“ paieškos sistemą „Logo maker“ (liet. logotipo kūrėjas), gausite daugiau nei 950 mln. paieškos rezultatų. Natūraliai kyla klausimas, o kaip išsirinkti? Deja, nors iš pirmo žvilgsnio daugelis šią galimybę siūlančių svetainių atrodo gražios ir „kviečiančios“ jomis pasinaudoti, rezultatai labai dažnai nuvilia. O tuomet gaila ir laiko, ir įdėtų pastangų. Tad dalinuosi trimis patikrintais logotipo kūrimo įrankiais, kurie pasitarnaus kiekvienam“, – sako „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.
Koks turėtų būti geras logotipas?
Prieš padedant kurti, pirmiausia reikėtų išsiaiškinti, koks turėtų būti geras logotipas. Daugelis specialistų vieningai sutaria, kad jis – unikalus, lengvai atpažįstamas, ilgaamžis, atspindintis jūsų prekės ženklą ir universalus, t. y. galima keisti jo dydį, neprarandant kokybės.
Žinoma, lūkesčiai logotipui taip pat priklauso nuo to, kur jį naudosite. Pavyzdžiui, jei siuvate drabužius vaikams, greičiausiai norėsite logotipo, kuris gražiai atrodys ant mažos etiketės. O jei planuojate kuriamą logotipą paversti didele iškaba virš parduotuvės durų, greičiausiai norėsite kuo paprastesnio, neapkrauto papildomomis detalėmis ženklo.
Taip pat jums gali būti naudinga:
„Tailor Brands“ – asmeninis dizaineris internete
„Tailor Brands“ yra tarsi asmeninis jūsų dizaineris internete. Nurodę šiek tiek informacijos apie savo įmonę, per kelias minutes susikursite profesionaliai atrodantį logotipą net ir neturėdami dizaino įgūdžių.
„Man patinka, kad šia platforma labai paprasta naudotis. Jums tereikia nurodyti savo įmonės pavadinimą ir trumpai, vienu ar dviem sakiniais, apie ją papasakoti. Tuomet pasirinkti, ar tai bus simbolis be teksto ar su tekstu, formą ir pažymėti kelis mėgstamus šriftus. Iškart po to galėsite pasirinkti iš kelių logotipo variantų ir prireikus, visus elementus pakoreguoti pagal savo poreikius“, – pasakoja „Bitės“ išmaniųjų įrenginių ekspertas.
Tiesa, tam, kad galėtumėte peržiūrėti logotipus, turėsite užsiregistruoti svetainėje ar prisijungti prie jos su savo „Facebook“ ar „Google“ paskyra, jei to dar nepadarėte pradžioje.
Nors registracija yra nemokama, norėdami parsisiųsti specialiai jums sukurtą logotipą, turėsite įsigyti „Tailor Brands“ prenumeratą. Galėsite rinktis iš kelių variantų: paprasto ir standartinio. Visi jie leis atsisiųsti aukštos kokybės logotipą JPG ir PNG formatais ir jį bet kada paredaguoti. Taip pat gausite logotipą socialiniams tinklams tinkančiu dydžiu, tad nieko nelaukę galėsite atnaujinti savo įmonės socialinių tinklų profilį.
Standartinis planas suteiks galimybę gauti vektorinį failą, o tai pravers jei norėsite jį panaudoti, pavyzdžiui, tušinukams ar priešingai, labai dideliame plakate. Tiesa, svarbu paminėti, kad logotipo naudojimo teisė jums priklausys net ir pasibaigus prenumeratai.
Planų prenumerata mėnesiui kainuos nuo maždaug 7 iki 35 eurų – priklauso, kokiomis galimybėmis norėsite naudotis.
„Looka“ – didžiulė simbolių biblioteka
Kitas logotipo kūrimo įrankis – „Looka“. Jis per kelias minutes leis patiems susikurti jūsų įmonę atspindinį grafinį ženklą.
„Norėdami pradėti naudotis „Looka“, įveskite įmonės pavadinimą ir veiklos sritį. Tuomet pasirinkite kelis patikusius logotipus ir duotų pavyzdžių, pažymėkite patinkančias spalvas ir simbolius. Iškart po to sistema pateiks jums daug skirtingų variantų. Spustelėkite labiausiai patikusį ir pritaikykite savo poreikiams. Tai yra, keiskite spalvas, šriftą, simbolius, išdėstymo vietą. Pastarųjų pasirinkimas itin platus, tad tikrai rasite sau tinkantį“ – tikina M. Vrubliauskas.
Labai patogu, kad tiek norint naudotis įrankiu, tiek atsisiųsti logotipą, nėra būtina registruotis svetainėje. Užteks pasirinkti „Tęsti kaip svečiui“ (angl. Continue as a guest).
„Didelis „Looka“ privalumas yra tas, kad programa siūlo vieną didžiausių logotipo failų paketą. Tai yra, jūs gausite daugiau nei 15 skirtingų failų, pritaikytų naudoti tiek socialiniuose tinkluose, internetinėje svetainėje, tiek vizinėse kortelėse, lankstinukuose, įmonės atributikoje ir pan. Tad nereikės patiems daryti adaptacijų“, – priduria „Bitės Profas“.
Tam, kad galėtumėte naudotis logotipu, turėsite įsigyti paslaugos prenumeratą. Paprasčiausias variantas (angl. Basic) jums kainuos apie 17 eurų, tačiau tokiu atveju gausite tik žemos kokybės logotipą, kurį galėsite panaudoti tik kaip idėją dizaineriui. „Premium“ variantas, kurio kaina yra apie 56 eurai, leis atsisiųsti aukštos kokybės logotipo failus daugybę skirtingų formatų ir iškart juos naudoti, kur tik panorėsite.
„Premium“ prenumerata taip pat leis atsisiųsti aplanką, kuriame matysite, kokios spalvos ir šriftai panaudoti kuriant logotipą. O tai padės išlaikyti prekės ženklo vientisumą ir tuos pačius elementus naudoti tolimesnėje įmonės komunikacijoje.
„Design Evo“ – lengva ir intuityvu naudotis
Jei nenorite, kad sistema didžiąją dalį darbo atliktų už jus, jums turėtų patikti „Design Evo“. Čia galėsite pasirinkti labiausiai jums patinkantį šabloną ir keisdami dizaino elementus, pritaikyti jį savo poreikiams, arba logotipą susikurti nuo nulio.
„Prieš pradėdami kurti logotipą, iš pradžių prisiregistruokite ar prisijunkite prie „Design Evo“ naudodamiesi savo „Facebook“ ar „Google“ paskyra. Tuomet, jei logotipą kursite pasitelkę šabloną, iš sąrašo pasirinkite jums labiausiai patikusį. Spustelėkite ant jo ir atversite dizaino kūrimo įrankį, kur galėsite rinktis skirtingas ikonas, figūras, pridėti tekstą, keisti fono spalvas. Jis toks intuityvus, kad, greičiausiai, net patys nustebsite, kaip lengva ir paprasta juo naudotis“, – teigia M. Vrubliauskas.
Kitu atveju, jei logotipą kursite nuo nulio, ekrano viršuje spustelėkite „Start from scratch“ (liet. Pradėti nuo nulio) ir atversite jau minėtą dizaino kūrimo įrankį. Tokiu atveju ekspertas rekomenduoja apsilankyti „Behance“ („Android“ ir „iOS“) ar „Pinterest“ („Android“ ir „iOS“) svetainėse, kur pasisemsite idėjų savo unikaliam kūriniui.
Norėdami naudotis logotipu, teks įsigyti vienkartinę „Design Evo“ prenumeratą. Pasirinkę pagrindinį (angl. basic) planą, kuris kainuos apie 21 eurą, gausite aukštos kokybės simbolį PNG ir JPG formatais. Tuo metu planas, pavadinimu „Plus“, leis parsisiųsti vektorinį logotipo failą, leidžiantį keisti jo dydį, neprarandant kokybės, taip pat aplanką su logotipui naudotomis spalvomis ir šriftais. Jo kaina – apie 43 eurai.
Jei norite daugiau sužinoti apie nemokamus „Google“ įrankius verslui skaitykite šį straipsnį.
Taip pat svarbu nuolatos rūpintis duomenų internete saugumu. Ką apie tai būtinai turėtų žinoti nedidelės įmonės, plačiau skaitykite šiame straipsnyje.