Papildyta realybė beldžiasi į internetinę prekybą: kaip „pasimatuoti“ madą virtualiai?

Mados prekės – dažniausiai perkamos prekės internetu. Bėda ta, kad perkant internetu nesunku įsigyti netinkančią prekę. Džinsų „matavimasis“ virtualiai gali skambėti kaip utopija, tačiau šiandien papildytos realybės galimybės jau leidžia tokiu būdu išbandyti drabužius, batus, aksesuarus. Tai praturtina klientų apsipirkimo patirtį ir atveria neribotas galimybes išbandyti prekes visame pasaulyje. Žinoma drabužių dizainerė Agnė Kuzmickaitė ir „Bitės Profė“ Agnė Adomaitytė dalinasi įžvalgomis apie mados skaitmenizavimą.

„Testuodami papildytos realybės galimybes, įvairūs prekiniai ženklai pradeda siūlyti „pasimatuoti“ drabužius, batus ar aksesuarus virtualiai. Pirkėjams tai itin patogu – jie gali neiškėlę kojos iš namų išbandyti prekes visame pasaulyje, jiems tinkamu metu. El. prekybos verslams tai puiki galimybė atsisakyti fizinių parduotuvių ir parduoti prekes ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje“, – sako Agnė Adomaitytė, „Bitės Profė“.

Mados prekes linkę pirkti internetu

Lietuvoje atliktų tyrimų duomenimis, daugiau nei pusė šalies gyventojų daugiausia internetu perka mados prekes – drabužius ir aksesuarus. Apskritai prekes internetu šalyje perka apie 40 proc. gyventojų. Didėjantis vartotojų skaičius skatina ir internetinių parduotuvių augimą.

Prie internetinių parduotuvių išpopuliarėjimo gerokai prisidėjo ir pandemija. Visame pasaulyje susiduriant su COVID-19 infekcija, internetinė prekyba tapo bene vienintele išeitimi apsipirkti. Balandžio viduryje „Versli Lietuva“ skaičiavo Lietuvoje 830 elektroninių parduotuvių, iš kurių apie 10 proc. atidarytos vien karantino laikotarpiu.

Karantinas pagreitino ir taip iki šiol augusią e. prekybą, tačiau kartu paskatino didesnę konkurenciją tarp prekių ženklų. Norėdami išsiskirti jie privalo rasti būdą, kaip pasiūlyti kažką unikalaus. Nauja galimybė mados prekių parduotuvėms – virtualus drabužių matavimasis.

„Virtualus drabužių matavimas labai pasiteisina, kai fizinis apsilankymas parduotuvėse yra neįmanomas – pavyzdžiui, norint „pasimatuoti“ prekes, kurių Lietuvoje šiuo metu nerasi. Vis tik, šiuo metu šios technologijos pritaikymas reikalauja papildomos įrangos, sąnaudų ir žinių, todėl gali užtrukti, kol plačiau įsitvirtins mados pasaulyje. Šiandien tai yra itin patogus, inovatyvus būdas klientui išbandyti skirtingas prekes ir mes sparčiai judame link vis platesnio mados srities skaitmenizavimo“, – sako žinoma drabužių dizainerė Agnė Kuzmickaitė.

Pasimatuoti „madą“ virtualiai

Greičiausiai daugeliui bent kartą teko internetu užsakytus drabužius grąžinti: netiko dydis, nepatiko spalva ar modelis. Įrodyta, kad labiausiai žmonės internetu vengia pirkti batus ir akinius. Siekiant sumažinti grąžinamų prekių skaičių ir padėti žmones susidaryti tikslesnį produkto vaizdą, pasitelkiamos išmaniosios technologijos, leidžiančios pirkėjams drabužius „pasimatuoti“ virtualiai. Tai ypač aktyviai vystoma avalynės srityje.

„Wanna Kicks“ („iOS“) yra pakankamai nauja programėlė. Jos veikimo principas gana paprastas: žmogus iš sąrašo pasirenka batų porą, nukreipia mobiliojo telefono kamerą į savo kojas ir ekrane pamato vaizdą. Programėlė fiksuoja kojų judesius, todėl „apsiavus“ batus galima pavaikščioti, apžiūrėti juos iš visų pusių – tarsi tikroje parduotuvėje“, – pasakoja A. Adomaitytė.


wann kick programėlė | BITĖ


Pasitelkusios papildomos realybės (angl. Augmented reality) galimybes, internetinės drabužių parduotuvės taip pat testuoja naujus įrankius. Pavyzdžiui, lietuvių pamėgta internetinė mados parduotuvė „Asos“ pristatė galimybę pirkėjams pamatyti, kaip tam tikras drabužis atrodo ant skirtingų kūno formų modelių.

„Internetinėje parduotuvėje esantis įrankis „See My Fit֧“ skaitmeniniu būdu susieja pasirinktą gaminį su skirtingų formų modeliais, kad klientams rodomas vaizdas būtų labai panašus į tą, kurį mato nuotraukose. Tai padeda pirkėjams pamatyti, ar drabužis jiems tiks dar prieš pateikiant užsakymą“, – pasakoja bendrovės „Bitė Lietuva“ išmaniųjų įrenginių ekspertė.


asos see my fit | BITĖ


Papildoma realybė keičia mados rinką

Pasimatuoti „madą“ virtualiai šiandien siūlo ir socialiniai tinklai. Pamatęs prekės ženklo reklamą socialiame tinkle, žmogus iškart gali „pasimatuoti“ produktą, o patikus – ir įsigyti. Socialinis tinklas „Instagram“ taip pat siekia sukurti išmanesnes reklaminių pranešimų pasirinktis, kurios leistų vartotojams vizualiai pamatyti, kaip pasirinkti produktai gali atrodyti dar šių prekių neįsigijus.

Virtualus matavimasis po truputį ateina ir į Lietuvą. Akinių rėmelių gamintojai „Smart Vision“ suteikė galimybę pasimatuoti rėmelius internetu prieš perkant: „Ieškodami naujos poros akinių, galite rėmelius pasimatuoti virtualiai, tarsi stovėtumėte priešais įprastą veidrodį. Galite naudoti savo atvaizdą iš internetinės kameros arba įkelti nuotrauką“, – sako A. Adomaitytė

Papildomai realybei vis labiau skverbiantis į mados rinką, kyla klausimas, ar ateityje drabužių dizaineris bus vis dar reikalingas.

„Naujovės mados industrijai visuomet duoda naudos ir tik nuo žmogaus priklauso, kaip jis sugeba jas išnaudoti. Nors mada ir drabužiai didele dalimi susiję su tekstūromis, audiniais ir jų pojūčiu liečiant, išmaniosios technologijos turės didelę įtaką pačiam dizaino procesui. Dizaineris galės lengviau modeliuoti ir konstruoti drabužį, greičiau kažką pakoreguoti, – sako A. Kuzmickaitė. – Vis tik dizainerio darbe labai svarbus ryšys tarp specialisto ir kliento, kurio kompiuterinė programa pakeisti negali.“

agnė kuzmickaitė | BITĖ


Daugiau informacijos apie virtualiosios ir papildytos realybės pritaikymą internetinėje prekyboje galite sužinoti iš didžiųjų miestų „Bitės“ salonuose įsikūrusių „Bitės Profų“. Išmaniųjų technologijų ekspertai konsultuoja nemokamai nepriklausomai nuo to, kokio tinklo paslaugomis naudojatės. Daugiau naudingų patarimų ir įdomių naujienų ieškokite „Bitės Profų“ puslapyje https://www.bite.lt/profai.

Apie „Bitė Lietuva“
„Bitė“ kuria patikimą, greitą ir išmanų tinklą. Ir tuo pačiu rūpinasi, kad kvapą gniaužiančios technologijų galimybės neliktų vien inovacijų konferencijose, o būtų nuolat naudojamos kasdienybėje. Todėl „Bitė“, išmaniuosius sprendimus darydama tokiais paprastais ir patogiais, kasdien lengvina savo klientų gyvenimą.

Gaukite pasiūlymą

Mane domina: