Šią nuobodžią verslo tradiciją pavertė išskirtine naujove: rezultatas nustebino ir idėjos autorius
Tai, kokių verslo dovanų iš partnerių gausite ar kokias jiems ruošite patys, diktuoja mados tendencijos. Pastaraisiais metais Lietuvoje verslo dovanų tendencijos pasikeitė – daugiau dėmesio skiriama personalizuotoms ir tvarioms dovanoms. Įmonės vis dažniau renkasi verslo dovanas, kurios atspindi jų vertybes ar socialinės atsakomybės kryptį. Be to, specialistai pastebi ir papildomą naudą – į tokių unikalių ir prasmingų dovanų kūrimą galima sėkmingai įtraukti įmonės darbuotojus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Verslo dovanos yra puikus įrankis padėkoti klientams bei partneriams už sėkmingą bendradarbiavimą – juos pradžiuginti, parodyti, kad jie yra svarbūs. Taip pat dovanos gali atspindėti ir tai, kuo gyvena įmonė – jos vertybes, viziją bei tikslus. Vis tik neretai partnerių dovanojamos dovanos – šabloniškos ir neoriginalios, dėl to kartais atsiduria ne lentynoje, bet šiukšliadėžėje. Paradoksalu, kad švaria aplinka ir tvarumu besirūpinantieji patys tampa šiukšlintojais“, – stebisi Lilija Balnytė-Savickienė, „Bitė Lietuva“ renginių vadovė.
Pasak jos, bendrovė visada ieško įdomių, netikėtų ir tvarių sprendimų. Prieš porą metų „Bitės“ vertybes kūrybiškai perteikti padėjo menininkas Algis Kriščiūnas – tuomet įmonės vertybės nugulė ant drobės ir tapo gražiu paveikslu. Besidairant verslo dovanų idėjų šiemet pasirinktas dar vienas unikalus sprendimas – kartu su darbuotojais sukurti aromaterapines dulksnas, atspindinčias „Bitės“ vertybes.
„Tikime, kad įmonė turi gyventi vertybėmis iš tikrųjų. Nepakanka, kad darbuotojai perskaitytų tas vertybes kompiuterio ekrane. Socialinėje erdvėje pamatėme, kaip kvapai gali atskleisti vertybes, taip kilo mintis ne tik darbuotojams, bet ir partneriams papasakoti, kuo gyvename, ir padovanoti jiems kvapnią patirtį“, – pasakoja L. Balnytė-Savickienė.
Kvapai pažadina skirtingus pojūčius
Įmonės darbuotojai kartu su profesionalia aromaterapeute kūrė skirtingus dulksnų variantus, atspindinčius „Bitės“ vertybes: dėmesį žmonėms, kūrybiškumą, komandiškumą, aistrą nugalėti ir nepriekaištingą atlikimą.
„Pirmiausia, surengėme edukacines aromaterapijos sesijas didžiuosiuose „Bitės“ biuruose. Jų metu darbuotojai galėjo susipažinti su procesu, eteriniais aliejais, kaip jie veikia. Tada sekė diskusijos su aromaterapeute, kokį jausmą turėtų perduoti kiekviena vertybė, – kūrėme kiekvienai jų po 3 skirtingus aromaterapinių dulksnų variantus. Iš viso buvo sukurta 15 variantų, iš kurių vėliau atrinkti 5 labiausiai atspindintys „Bitės“ vertybes“, – pasakoja skaitmeninių paslaugų bendrovės renginių vadovė.
Pasak aromaterapeutės Justinos Šyvokienės, natūralūs eteriniai aliejai turi moksliškai pagrįstą poveikį tiek fizinei, tiek emocinei žmogaus sveikatai.
„Aromaterapinės dulksnos yra 100 proc. natūralus produktas, teigiamai veikiantis centrinę nervų sistemą. Naudojant dulksnas skatinamas ryšys su gamta per natūralius kvapus, net jei ir būname uždarose patalpose. Tai suteikia daugiau emocinio balanso, kurio ypač trūksta šiuolaikiniams žmonėms. Be to, naudojant skirtingus eterinius aliejus galima pasiekti ir skirtingą rezultatą – nuraminti, suteikti žvalumo, paskatinti kūrybiškumą ir panašiai“, – pasakoja „Oru“ įkūrėja J. Šyvokienė.
Skirtingu poveikiu pasižymi ir „Bitės“ darbuotojų sukurtos aromaterapinės dulksnos. Kvapas „Dėmesys žmonėms“, kuriuo siekta parodyta rūpestį darbuotojais, klientais bei partneriais, dvelkia švelniu levandos ir ramunės deriniu – ši dulksna mažina įtampą ir kuria atpalaiduojančią erdvę.
„Komandiškumo“ kvapui panaudota ryšius ir bendradarbiavimą skatinanti pelargonija, virgininis kedras ir žalioji citrina. „Kūrybiškumas“ kvepia mandarinais, tonkos pupelėmis, arabiniais jazminaičiais, skatinančiais emocinę pusiasvyrą ir kūrybinį mąstymą. Aromaterapinei dulksnai „Aistra nugalėti“ pasitelktas ryžtą ir žvalumą aktyvuojantis imbieras ir citrusai, o „Nepriekaištingam atlikimui“ – atmintį ir dėmesio koncentraciją teigiamai veikiantis rozmarinas.
Įsitraukė visa organizacija
Pasak L. Balnytės-Savickienės, į aromaterapinių dulksnų kūrimą įsitraukė visa organizacija – tai nebuvo vien centrinės būstinės darbo vaisius, kaip neretai nutinka įmonėse.
„Darbuotojai išties noriai diskutavo, rinko jiems labiausiai patinkančius kvapus. Įsitraukimas viršijo visus lūkesčius. Burtų keliu paskirstėme didiesiems filialams išrinkti galutinį vertybės kvapą. Pavyzdžiui, Vilniaus komanda rinko, kuo turėtų kvepėti „Aistra nugalėti“, o Ukmergės – „Komandiškumas“ ir t. t. Kurdami ir rinkdami dulksnas turėjome puikią progą pakalbėti apie vertybes, ką jos reiškia mūsų bendrovei ir kaip visi prisidedame, kad jos būtų gyvos“, – sako ji.
Unikalaus kvapo „Bitės“ aromaterapinės dulksnos pirmuosius verslo klientus ir partnerius pasieks rugsėjį.