Klaida darbe – ne nuosprendis: 3 veiksmai padės susigrąžinti vadovo pasitikėjimą
Dirbant tenka dažnai susidurti su naujomis užduotimis, todėl klaidos tampa neišvengiama darbo dalimi. Nustebsite, tačiau tinkama komunikacija padarius klaidą ir iniciatyva kuo greičiau išspręsti problemą gali padidinti vadovo pasitikėjimą darbuotoju ar net tapti paaukštinimo priežastimi. Kaip žinią apie nesėkmę pranešti darbdaviui ir kokių veiksmų imtis, kad ištaisytumėte klaidą?
„Būtina apie įvykusią nesėkmę pranešti vadovui. Reikėtų žinoti, kad anksčiau ar vėliau jūsų vadovas sužinos apie padarytą klaidą, todėl geriausia informuoti iškart. Taip bus lengviau operatyviai ištaisyti klaidą, o jūs turėsite galimybę pademonstruoti problemų sprendimo įgūdžius ir kompetenciją. Gebėjimas prisiimti atsakomybę ir efektyviai spręsti problemas ilgainiui gali tapti net paaukštinimo priežastimi“, – pranešime žiniasklaidai sako „Bitės“ žmonių ambasados vadovė Eglė Staniulionė.
Nebandykite klaidos nuslėpti
Jei klaida rimta ir gali sukelti pasekmių ne tik jums, bet ir kolegoms, iškart suplanuokite privatų susitikimą su savo tiesioginiu vadovu. Eikite pasiruošęs – aiškiai iškomunikuokite, kas įvyko ir pasiūlykite sprendimo variantus. Tokiu būdu vadovas matys jūsų pastangas, rūpestį, pademonstruosite įgūdį efektyviai spręsti iškilusias problemas.
„Ruošiantis pokalbiui su vadovu, atidžiai išanalizuokite padarytą klaidą. Labai svarbu išsiaiškinti, kokia konkrečiai ir dėl kokios priežasties klaida buvo padaryta. Tokiu būdu kartu su vadovu galėsite apsvarstyti, kokius sprendimus geriausia priimti, norint išvengti neigiamų pasekmių“, – aiškina ekspertė.
Pasak E. Staniulionės, vadovams derėtų atminti, jog tokio susitikimo metu yra labai svarbu konstruktyviai kalbėtis apie situaciją, o ne apie asmenį – juk atėjęs apie savo klaidą papasakoti darbuotojas ir taip jaučia didelę įtampą.
„Suklydusiam darbuotojui svarbu atsiminti, jog vadovas nėra suinteresuotas nubausti ir sumenkinti. Padaryta klaida nepavers jūsų prastesniu specialistu, jei žinosite, kaip tinkamai ją išspręsti ir parodysite iniciatyvą. Priešingai – operatyvus problemos sprendimas rodo jūsų kompetenciją, tad apgalvokite savo veiksmus ir išnaudokite šią progą tinkamai“, – sako ekspertė.
Prisiimkite atsakomybę
E. Staniulionė akcentuoja, kad pokalbio metu jokiu būdu neturėtumėte bandyti kaltę suversti kolegoms. Vietoj to atsiprašykite ir paaiškinkite, kodėl taip galėjo nutikti bei kokių veiksmų imsitės, norėdami išspręsti nesklandumus.
„Pripažindami savo klaidą, parodysite vadovui, kad gebate atsakyti už savo veiksmus ir tinkamai reaguoti. Dėl įvykusios klaidos kaltindami savo kolegas tik pabloginsite santykius su bendradarbiais“, – teigia E. Staniulionė.
Pasak „Bitės“ žmonių ambasados vadovės, dėl jūsų kaltės įvykusi klaida turi būti aiškiai nupasakota vadovui. Tokie veiksmai parodys darbuotojo atvirumą ir sąžiningumą, todėl vadovas jumis pasitikės būsimuose projektuose.
Padarykite išvadas
Nors klaidų išvengti visam laikui sudėtinga, verta apsvarstyti, ką galėtumėte padaryti, kad tokios situacijos pasikartotų kuo rečiau.
„Identifikuokite, ar klaida buvo padaryta dėl išsiblaškymo, nuovargio ar žinių trūkumo. Išsiaiškinę, kokia buvo nesėkmės priežastis, galėsite padaryti tinkamas išvadas – sudalyvauti konferencijoje ar mokymuose, kad įgytumėte daugiau įgūdžių ar galbūt reikia pailsėti ir pasinaudoti atostogų dienomis“, – sako ekspertė.
Anot jos, tikslus priežasčių įvardijimas padės užtikrinti, kad tokia pat situacija nepasikartotų ateityje. Tinkama komunikacija ir veiksmai vadovui atskleis dar nežinomus jūsų įgūdžius, o tai gali pridėti naujų atsakomybių pareigose ir net paspartinti paaukštinimą.