Nuo ko priklauso duomenų perdavimo (interneto) greitis?
Nors greitas internetas šiais laikais yra neatsiejama darbo ir laisvalaikio dalis, svarbu nepamiršti, jog duomenų perdavimo greitis priklauso nuo daugelio veiksnių: atstumo iki bazinės stoties, geografinių ir urbanistinių vietovės ypatumų (pavydžiui, kalvotumo, užstatymo tankumo, aplinkinių pastatų aukščio ir techninės charakteristikos), kitų vartotojų naudojamų įrenginių ir konkrečios bazinės stoties apkrovos tam tikru metu.
Mobiliuosiuose įrenginiuose naudojamo interneto sparta taip pat priklauso nuo palaikomos duomenų perdavimo technologijos tipo.
Jei pastebite interneto greičio sutrikimų, rekomenduojame atlikti šiuos veiksmus:
1. Perkraukite įrenginį – išimkite ir vėl įstatykite SIM kortelę, taip pat atkurkite gamyklinius nustatymus.
2. Pakeiskite maršrutizatoriaus vietą – geriausia maršrutizatorių laikyti atviroje erdvėje arčiau lango, kad signalas būtų stipresnis.
3. Pagerinkite ryšio aprėptį – jei interneto greitis padidėja jums priartėjus prie maršrutizatoriaus, apsvarstykite galimybę įsigyti „Wi-Fi“ ryšio stiprintuvą arba pakeisti maršrutizatoriaus vietą.
4. Patikrinkite, kaip internetas veikia prijungus ryšio laidą – prijungę interneto kabelį tiesiai prie kompiuterio, galėsite įvertinti, ar internetas veikia greičiau, ir lengviau identifikuosite ryšio problemos šaltinį.
5. Prijunkite įrenginį iš naujo sekdami instrukciją:
• „Nokia FastMile 5G“ maršrutizatoriaus instrukcija
• „ZTE MC888“ instrukcija
Jeigu naudojate kitą įrangą, rekomenduojame pasinaudoti instrukcija, kurią turėtumėte rasti gamintojo interneto svetainėje.
6. Patikrinkite, ar veikia SIM kortelė – jei interneto sutrikimai kartojasi nepriklausomai nuo vietos, kurioje naudojatės internetu, pabandykite įstatyti SIM kortelę į kitą įrenginį, kad išsiaiškintumėte sutrikimų priežastį.
7. BITĖS ryšio padengimo žemėlapyje patikrinkite ryšio kokybę savo vietovėje – jei įrenginys jums esant tam tikroje vietoje dažnai atsijungia nuo BITĖS tinklo, kviečiame pasinaudoti BITĖS padengimo žemėlapiu. Tai patogus įrankis ryšio kokybei savo vietovėje įvertinti. Jei pastebėjote, kad vieta patenka į prasto ryšio zoną, susisiekite su BITĖS klientų aptarnavimo komanda.
8. Atnaujinkite SIM kortelę – jeigu SIM kortelę naudojate seniai, galbūt ji nepalaiko 4G/5G technologijų. Kviečiame užsukti į artimiausią BITĖS saloną ir pasikeisti senąją SIM kortelę į naują.
9. Patikrinkite, ar kitas įrenginys neišnaudoja viso greičio – norint išsiaiškinti tikrąjį interneto greitį, sustabdykite didelį duomenų atsisiuntimą ar išsiuntimą, taip pat pravartu atjungti prie to paties interneto prijungtus įrenginius po vieną nuo „Wi-Fi“ tinklo ir tuomet išmatuoti greitį.